Amerykanscy przybysze

Angielscy przybysze z 1783 r. należeli do mieszkańców od dawna osiadłych w nadmorskich prowincjach amerykańskich. Reprezentowali dosyć wysoki poziom wykształcenia, wielu z nich doszło do zamożności. Przejście do surowych warunków życia prymitywnej jeszcze Nowej Szkocji było dla nich trudne, niejeden powrócił do Stanów Zjednoczonych lub udał się do Anglii. Ogromna większość lojalistów adaptowała się w Kanadzie i zaczęła wywierać wpływ na losy swej nowej ojczyzny, tym bardziej że w chwili przybycia 30 tyś. lojalistów do Nowej Szkocji ludność tej prowincji wynosiła zaledwie około 20 tyś. osób. Nowa Szkocja uzyskiwała w swych nowych mieszkańcach element wykształcony i politycznie wyrobiony. Tak duży — jak na ówczesne warunki kanadyjskie — napływ ludności anglosaskiej z południa sprawił, że można było podzielić Nową Szkocję na dwie prowincje, tworząc z jej północno-zachodniej części w 1784 r. Nowy Brunszwik. Do Quebecu przybyło ówcześnie około 10 tyś. lojalistów drogą morską z Nowej Szkocji, a ich wpływ na życie tej prowincji nie był już tak znaczny, jak w wypadku Nowej Szkocji. Część z nich udała się nad Wielkie Jeziora i tam się osiedliła (zwłaszcza nad jeziorem Ontario). Gubernator Quebecu Frederick Haldimand (1718 — 1791) podjął szeroką akcję osiedlania przybyszów nad górnym biegiem Rzeki Św. Wawrzyńca i nad Ottawą na korzystnych dla nich warunkach.

Comments are closed.

Strony

Powiązane

  • Usługi tworzone dla bogatychUsługi tworzone dla bogatych
    Wyjątkowo zamożni ludzie, którym udało się odnieść sukces zawodowy i finansowy bardzo często myślą o tym, że kupowanie najdroższych rzeczy i usług jest najlepszym dowodem na swoją zamożność. Niekiedy celowo …
  • Szkoła, jako miejsce zdobywania informacjiSzkoła, jako miejsce zdobywania informacji
    W szkole uczymy się wielu rzeczy i często wydaje nam się, że do niczego nam się nie przydadzą. Nie wiemy, po co mamy uczyć się tylu równań na pamięć albo, …
  • Uczyć sięUczyć się
    Każdy z nas popełnia błędy. Ale jeśli już je zauważy to może wyciągnąć z nich wniosek. Poprawić działanie i nie popełnić już błędu nigdy więcej. To właśnie nazywamy nauką. Ważne, …