Czy wierzyć współczesnej nauce?

Współczesna nauka w coraz mniejszym stopniu jest polem pojedynczych naukowców, fascynatów, którzy samodzielnie pracują nad swoimi badaniami. Obecnie coraz większa liczba odkryć naukowych jest generowana przez duże zespoły naukowców. Jednocześnie badania naukowe wymagają odpowiednio dużego wkładu finansowego. Nad wieloma badaniami pracują zespoły naukowców zatrudnianych przez firmy. Z tego powodu nie we wszystkie badania naukowe oraz nie we wszystkie odkrycia, która publikowane są w prasie powinniśmy wierzyć. Wynika to przede wszystkim z wielu działań stricte marketingowych jakie pojawiają się w wielu dziedzinach naukowych. Jeśli chcemy mieć pewność, co do jakości przeprowadzonych badań musimy przede wszystkim wiedzieć kto je wykonał, a nawet kto je sponsorował. W wielu pismach naukowych, a zwłaszcza w Internecie nie podaje się takich informacji. Z drugiej strony jaki walor naukowy mogą mieć badania zdrowego wpływu marchewki na organizm człowieka w sytuacji, gdy takie badania sponsorowane są przez przemysł producentów marchewek. Z takimi sytuacjami w świecie nauki możemy spotkać się coraz częściej, co wymaga odpowiedniej analizy oraz selekcjonowania informacji jakie docierają do nas ze świata nauki.

Comments are closed.

Strony

Powiązane

  • Dzieci niechętne do naukiDzieci niechętne do nauki
    Dzieci nie są zbyt zmotywowane do nauki, szczególnie kiedy są w wieku dojrzewania. Zapracowani rodzice trudno radzą sobie z tym problemem, a nauczyciele raczej tez nie pomagają w jego rozwiązaniu …
  • Zmieniające się podręczniki do szkółZmieniające się podręczniki do szkół
    Dzisiejsze czasy naprawdę nie są dobrymi dla wielu rodzin jeżeli chodzi o zarobki jakie mogą oni dla siebie zdobywać w każdym miesiącu. W wielu przypadkach ludzie po prostu nie umieją …
  • Edukacja przedszkolnaEdukacja przedszkolna
    Edukacja przedszkolna jest jednym z ulubionych etapów każdego z nas. Jest to pewien rodzaj edukacji, który należy do najbardziej przyjemnych sposobów nauki. Nauka tam odbywa się na zasadzie zabawy. Nikomu …