Kiedy najlepiej zacząć naukę języka obcego?

Wielu ludzi uważa, że znajomość przynajmniej jednego języka obcego, jest w dzisiejszym świecie podstawą. Nic więc dziwnego, że kursy oferujące naukę obcej mowy niezmiennie cieszą się ogromnym powodzeniem. Okazuje się jednak, że w wielu przypadkach pojawiają się oferty skierowane do najmłodszych uczniów, czyli nawet do kilkunastomiesięcznych dzieci. Co ciekawe kursy dla takich maluchów są chętnie wybierane przez rodziców, którzy uważają, że właśnie dziecko na tym etapie rozwoju najlepiej chłonie wiedzę. Oczywiście w takich zajęciach rodzice borą udział razem z dziećmi. Zazwyczaj cała lekcja polega na zabawie, w czasie której po prostu nazywa się poszczególne przedmioty w obcym języku, słucha się obcojęzycznych piosenek i opowiadań. W ten sposób umożliwia się dzieciom kontakt z językiem i przyswojenie sobie obcych słów. Rozpoczęcie nauki języka obcego w tak młodym wieku spotyka się jednak także z wieloma nieprzychylnymi komentarzami. Są ludzie, wśród nich także dość duża grupa psychologów, którzy uważają, że młody człowiek najpierw powinien nauczyć się dobrze mówić w rodzimej mowie, a dopiero później rozpoczynać naukę innego języka. Poza tym domeną dziecka, zwłaszcza tak małego dziecka, powinna być zabawa. Oczywiście kwestię tego, czy puszczać dwulatka na zajęcia językowe muszą rozstrzygnąć sami rodzice.

Comments are closed.

Strony

Powiązane

  • Kiedy najlepiej zacząć naukę języka obcego?Kiedy najlepiej zacząć naukę języka obcego?
    Wielu ludzi uważa, że znajomość przynajmniej jednego języka obcego, jest w dzisiejszym świecie podstawą. Nic więc dziwnego, że kursy oferujące naukę obcej mowy niezmiennie cieszą się ogromnym powodzeniem. Okazuje się …
  • Pomoc Gastronomiczna rozmówki do pracy w NiemczechPomoc Gastronomiczna rozmówki do pracy w Niemczech
    Zarabianie – gotowanie. Poprawna komunikacja w codziennych sytuacjach, to gwarancja sukcesu zawodowego i ekonomicznego.Pomoc Gastronomiczna rozmówki do pracy w Niemczech to pomoc dla tych, którzy zamierzają wyjechać do pracy w …
  • Trudniej dotrzeć do indywidualnościTrudniej dotrzeć do indywidualności
    Dzisiaj coraz trudniej jest skutecznie przeprowadzić proces edukacyjny w szkołach podstawowych i gimnazjach i już nawet bardzo doświadczeni nauczyciele spotykają się z coraz poważniejszymi problemami wynikającymi przede wszystkim ze zbyt …