Pracowanie z gorszymi uczniami

Szkoły mają za zadanie kształcić dzieci bez względu na to, jakie te mają naturalne predyspozycje do zdobywania wiedzy. To właśnie elementarne zadanie nauczycieli jako wykwalifikowanych pedagogów polega na tym, aby nawet mając w klasie trzydziestu szalenie różnie uczących się uczniów, znaleźć sposób na jednoczesne wpojenie tego samego materiału zarówno osobom z gorszymi wynikami jak i tym, które od zawsze mają najlepsze oceny z możliwych. Pracowanie z tymi bardziej uzdolnionymi nie może przecież sprawiać, że słabsze elementy systemu edukacyjnego będą natychmiast dyskryminowane a wręcz przeciwnie – uczniowie mający naturalne i wieloletnie problemy ze zdobywaniem dodatkowej wiedzy powinni stanowić najważniejszy cel dla nauczyciela. To przygotowanie młodych ludzi do ich całego późniejszego życia, tak prywatnego jak i zawodowego, odbywa się na etapie już wczesnoszkolnym. A więc pozostawienie słabszych jednostek samym sobie jest skazywaniem ich niemal na samym początku na udrękę braków edukacyjnych.

Comments are closed.

Strony

Powiązane

  • Czy nauka jest inwestycją w siebieCzy nauka jest inwestycją w siebie
    Dziecko od najmłodszych lat słyszy, że trzeba inwestować siebie. Co to znaczy? Oczywiście chodzi o zdobywanie wiedzy. Mówi się, że wiedzy i umiejętności nikt nam nie zabierze, co mamy w …
  • Fizyka kwantowa – co nam mówi o świecie?Fizyka kwantowa – co nam mówi o świecie?
    Edukacja w szkole podstawowej a później w szkole średniej to obowiązek każdego dziecka a później młodego człowieka. Zmorą całego procesu nauczania są zadania i prace domowe. W szkole podstawowej mają …
  • Czy dzieciom służą zajęcia pozaszkolneCzy dzieciom służą zajęcia pozaszkolne
    Szkoła podstawowa i gimnazjum w Polsce są obowiązkowe. Nie są to jedyne zajęcia w życiu dziecka. Coraz częściej nawet małe dzieci uczęszczają na zajęcia pozalekcyjne. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, …