Zloty podzial

Rośliny są ekonomiczne. To wyjaśnia, dlaczego pewne korzystne zasady budowy powtarzają się u najróżnorodniejszych gatunków. Szczególnie często można zaobserwować, że w określony, efektywny sposób różne rośliny wykorzystują przestrzeń, jeśli chodzi o rozmieszczenie licznie wyrastających młodych narządów roślinnych. Nieważne przy tym, czy są to liście na łodydze, łuski na szyszkach drzew iglastych, pojedyncze kwiatki, a potem owoce na wielkich tarczach słonecznika, czy nawet kolczaste brodawki kaktusów. Wszystko to zmierza od chwili swego powstania do doskonałego wykorzystania przestrzeni. Podobnie jak butelki w wytwórni wina, starannie ułożone przez piwniczego na możliwie jak najmniejszej powierzchni, automatycznie tworzą wzór geometryczny, tak i wyrośnięte narządy roślin stoją później równiutko, w ustalonym porządku, w rzędach wzdłuż i wszerz. Ten wciąż się powtarzający, a jednak ciągle nowy obraz celowego rozmieszczenia w przyrodzie nie pozostał bez wpływu na człowieka. Odbił się on tak silnie na jego odczuciu form, że warto się nad tym zatrzymać, choć nieco to wykracza poza ramy tej książki, której celem jest opisanie sposobów rozwiązywania problemów technicznych przez roślinę i przez człowieka.

Comments are closed.

Strony

Powiązane

  • Egzaminy na studiaEgzaminy na studia
    Prowadzenie różnego rodzaju egzaminów, jakie są dla nas szczególnie ważną formą, może zmienić nasze życie na szczególnej jakości, jak i dodatkowo na różne zasady działania, wedle których będziemy mieć szansę …
  • Trzeba dzisiaj szybko przyswajać wiedzęTrzeba dzisiaj szybko przyswajać wiedzę
    Żyjemy w takich czasach, że szybkie przyswajanie nowo napływającej wiedzy staje się niezbędnym elementem przetrwania. Każdego bez wyjątku dotyka omawiany problem i trzeba umieć się z nim skutecznie zmierzyć. Od …
  • Reklamowanie swojej uczelniReklamowanie swojej uczelni
    Dzisiaj istnieje wiele bardzo różnych sposobów zabiegania o zainteresowanie wśród młodych ludzi i nawet rektorzy uczelni wyższych nie wahają się ani chwili przed wykorzystaniem najróżniejszych mniejszych lub większych chwytów marketingowych …