W dzisiejszych czasach jesteśmy coraz bardziej połączeni z resztą świata:
Ubrania, które nosimy, produkty, które kupujemy, a nawet żywność, którą spożywamy, często pochodzą z innych krajów. Mimo to wielu obywateli USA jest zamknięta w sobie, nieświadoma geografii świata, nie potrafi porozumiewać się w językach innych niż angielski i nie jest wrażliwa na różnice kulturowe. Poza naszymi granicami, ludzie w innych krajach mają zniekształcony obraz Amerykanów, ukształtowany przez wiadomości, propagandę, decyzje dotyczące polityki zagranicznej, filmy, muzykę popularną, a nawet gry wideo.
Dzisiejsze wyzwania mogą być pomyślnie rozwiązane tylko wtedy, gdy będziemy w stanie rozwinąć oparte na współpracy i zaufaniu relacje na całym świecie. Jeśli powstające globalne społeczeństwo ma być zdrowe, potrzebujemy, aby amerykańscy studenci uczyli się innych języków oraz poznawali inne kultury i zwyczaje, a także potrzebujemy, aby ludzie z innych krajów uczyli się amerykańskiego angielskiego i lepiej rozumieli amerykańską kulturę i wartości. Nasza zdolność do kształcenia i przygotowywania przyszłych liderów w polityce, biznesie i edukacji, wraz z naszą determinacją do dawania pozytywnych przykładów wartości demokracji, grzeczności i praw człowieka, może kształtować przyszłość świata.
Jednakże istniało wiele barier w odpowiednim przygotowaniu uczniów do życia w globalnej gospodarce i społeczeństwie. Najbardziej znaczące z nich to ograniczone zasoby, bariery językowe i brak mobilności uczniów.
Nowe technologie umożliwiają pokonanie tradycyjnych barier w edukacji globalnej i nauce języków obcych. XXI wiek zapoczątkował erę o najwyższym poziomie globalnych powiązań w historii ludzkości. Technologia pozwala nam obecnie oglądać na żywo obrazy z wydarzeń mających miejsce praktycznie na całym świecie - 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Komunikujemy się z ludźmi w odległych zakątkach świata i czytamy dokumenty, nie trzymając ich fizycznie w ręku. Tekst, głos i obrazy są przesyłane za pomocą jednego kliknięcia na telefonie komórkowym lub komputerze. Studenci zapisują się na zajęcia online, które są prowadzone przez nauczycieli znajdujących się w pobliżu miejsca zamieszkania studentów.
Istotną korzyścią z natychmiastowej komunikacji globalnej jest to, że studenci mogą doskonalić swoje umiejętności językowe poprzez rozmowy między studentami, niezależnie od miejsca zamieszkania. Wprowadzenie wideokonferencji Peer-to-Peer przy użyciu urządzeń, które uczniowie znają, może zwiększyć osobistą interakcję. I można to osiągnąć z dowolnego miejsca - otwierając świat przed studentami, którzy nie mają czasu lub środków na podróżowanie.
Wideokonferencje Peer-to-Peer stwarzają także studentom możliwość budowania międzynarodowej sieci przyjaciół i kontaktów. Taka sieć kontaktów może pomóc studentom w rozwijaniu kontaktów biznesowych, znajdowaniu nowych możliwości pracy oraz poszerzaniu wiedzy o innych krajach i kulturach. Globalna sieć kontaktów zbudowana na podstawie osobistych rozmów z innymi studentami z całego świata zapewni trwałe korzyści w całej karierze studenta. Bycie dwujęzycznym to coś więcej niż umiejętność czytania i pisania w drugim języku. Komunikacja poprzez mówienie jest bardzo ważnym elementem.
Dzięki wideokonferencjom Peer-to-Peer studenci mogą uczyć się nowych języków i poznawać różnice kulturowe, budując jednocześnie globalną sieć wsparcia. Studenci, którzy korzystają z narzędzi dostępu online, takich jak TheTalkListmogą używać swoich urządzeń, aby dotrzeć do rówieśników niemal z każdego miejsca na świecie. Mogą budować sieci kontaktów z innymi studentami z całego świata, poznawać inne kultury i doskonalić znajomość języka mówionego. Z komfortu swoich domów lub kampusów uczelni, mogą rozpocząć podróż, która uczyni ich globalnymi liderami jutra.
Korzystanie z narzędzi dostępu online daje uczniom wiele korzyści, w tym: