Być może mądrze byłoby przeprowadzić burzę mózgów nie tylko na temat tego, czym naprawdę jest cyfrowa klasa, ale czym chcielibyśmy, aby była.
"Obyście żyli w ciekawych czasach".
"Jako pedagodzy żyjemy w bardzo interesujących czasach i może to być przekleństwem lub błogosławieństwem w zależności od tego, jak się czujesz w stosunku do roli technologii w edukacji i stopnia, w jakim jesteś skłonny się z nią zaangażować. Osobiście uważam, że jest to błogosławieństwo i że mamy wielkie szczęście żyć w czasach, które oferują nam możliwość radykalnej zmiany i poprawy sposobu, w jaki kształcimy naszych uczniów.”
Nik Peachey
Oto krótka wizualizacja tego, czym mogłaby być cyfrowa klasa, oparta na moich własnych lekturach, poszukiwaniach i przemyśleniach.
Zakładając, że ta mapa myśli reprezentuje idealną cyfrową klasę z technologią, psychologią i dynamiką społecznego uczenia się na miejscu, przejdźmy do listy dziesięciu najważniejszych rzeczy, których nauczyciele oczekują od cyfrowych klas. Moja lista opiera się na wynikach kwestionariusza stworzonego przez eksperta w dziedzinie technologii edukacyjnych, Nik Peachey. Używając narzędzia do wspólnej burzy mózgów zwanego tricider, Nik poprosił nas o pomysły na to, co chcielibyśmy zobaczyć w ebooku o wykorzystywaniu wideo online w cyfrowej klasie? Pomysły są następnie poddawane pod głosowanie i możemy wyraźnie zobaczyć, które z nich są najpopularniejsze. Chociaż jego pierwsza książka jest o wykorzystywaniu wideo, planuje on całą serię książek o pełnym zakresie rzeczy, które musimy wiedzieć na temat cyfrowej klasy.
"Pomysły tutaj zawarte są warte serii, a nie tylko pojedynczej książki ;-)"