10 najważniejszych rzeczy, których nauczyciele oczekują od swoich cyfrowych sal lekcyjnych

image

Czym jest cyfrowa klasa?

Być może mądrze byłoby przeprowadzić burzę mózgów nie tylko na temat tego, czym naprawdę jest cyfrowa klasa, ale czym chcielibyśmy, aby była.

"Obyście żyli w ciekawych czasach".

"Jako pedagodzy żyjemy w bardzo interesujących czasach i może to być przekleństwem lub błogosławieństwem w zależności od tego, jak się czujesz w stosunku do roli technologii w edukacji i stopnia, w jakim jesteś skłonny się z nią zaangażować. Osobiście uważam, że jest to błogosławieństwo i że mamy wielkie szczęście żyć w czasach, które oferują nam możliwość radykalnej zmiany i poprawy sposobu, w jaki kształcimy naszych uczniów.

Nik Peachey

Oto krótka wizualizacja tego, czym mogłaby być cyfrowa klasa, oparta na moich własnych lekturach, poszukiwaniach i przemyśleniach.


Zakładając, że ta mapa myśli reprezentuje idealną cyfrową klasę z technologią, psychologią i dynamiką społecznego uczenia się na miejscu, przejdźmy do listy dziesięciu najważniejszych rzeczy, których nauczyciele oczekują od cyfrowych klas. Moja lista opiera się na wynikach kwestionariusza stworzonego przez eksperta w dziedzinie technologii edukacyjnych, Nik Peachey. Używając narzędzia do wspólnej burzy mózgów zwanego tricider, Nik poprosił nas o pomysły na to, co chcielibyśmy zobaczyć w ebooku o wykorzystywaniu wideo online w cyfrowej klasie? Pomysły są następnie poddawane pod głosowanie i możemy wyraźnie zobaczyć, które z nich są najpopularniejsze. Chociaż jego pierwsza książka jest o wykorzystywaniu wideo, planuje on całą serię książek o pełnym zakresie rzeczy, które musimy wiedzieć na temat cyfrowej klasy.

"Pomysły tutaj zawarte są warte serii, a nie tylko pojedynczej książki ;-)"

  1. Nauczyciele chcą wiedzieć, jak zarządzać różnymi typami środowiska cyfrowego. Szczególnie interesują ich paradygmaty nauczania online i blended learning, takie jak flipped learning.
  2. Uważają, że samouczki wideo są niezbędne do demonstrowania nowych technologii.
  3. Chcieliby otrzymać recenzje różnych typów aplikacji do tworzenia filmów, w tym sugestie, jak używać aplikacji do celów edukacyjnych.
  4. Chcą pozwolić studentom na tworzenie własnych materiałów wideo dla autentycznych celów i poczucia dumy z ich pracy.
  5. Chcą uzyskać wskazówki, jak wykorzystać wizualne aspekty wideo.
  6. Pomysłów i porad dotyczących wykorzystania wideo w narracji cyfrowej.
  7. Wskazówek, jak wybrać odpowiedni klip.
  8. Propozycje planów działania i zadań, które nauczyciele mogą wykonać, by zacząć włączać technologię wideo do swojego nauczania.
  9. Pomysły na to, jak wykorzystać wizualny aspekt wideo, a nie tylko do słuchania.
  10. Skrzynka z narzędziami przydatnych aplikacji do robienia rzeczy takich jak edycja wideo, wycinanie, pobieranie, itp.